Corrections & Clarifications 2021

The Detroit News
View Comments

The Detroit News promptly corrects factual errors or clarifies misleading information. Please let us know if you think we may have published incorrect or misleading information.

Call us at (800) 678-4115. Fax us at (313) 496-5400. Email us at Please indicate whether you're responding to content online or in the newspaper.

The following corrections and clarifications have been published in 2021:

June 2021

News: One University began lobbying the University of Michigan to invest more funding in the Dearborn and Flint campuses in December 2018. The year was wrong in a story Wednesday, June 18.

News: A stabbing Sunday, June 13 happened in the Bricktown district of Detroit. A story Monday, June 14 misidentified the neighborhood.

News: The name of former Mayor Kwame Kilpatrick's son Jonas was misspelled in a Sunday, June 13 story

Features: Jaymar manufactures seating with lighted cup holders. A Thursday, June 10 story misstated the manufacturer. 

News: Christine Turner’s attorney says her client wasn’t counseled by employers on use of inappropriate language in the workplace before she was fired from her job at Green Dot Stables. A Monday, June 7 story misquoted the attorney.

May 2021

News: U.S. Rep. Lisa McClain has not voted by proxy. A Friday, May 21 story incorrectly said she voted by proxy in February.

News: The Oakland County Sheriff Cold Case Unit tipline is (248) 858-7155. A Saturday, May 22 story about the cold case murder of Anne Marie Doroghazi incorrectly stated the phone number. 

News: Captain LaShonna Potts is the founder of the Fallen and Critically Injured Officer Board. A Tuesday, May 18 story incorrectly identified the founder

News: Detroit teacher Regina Ross is not the sister of Motown singer Diana Ross. A Monday, May 17 story incorrectly said the two were related. 

News: Montieth Illingworth is the public relations counsel to Guidepost Solutions. A Saturday, May 15 story incorrectly stated he was CEO to Guidepost.

News: Sgt. Rasheen McClain was killed in November 2019. A Friday, May 7 story incorrectly stated the year of his death. 

April 2021

News: The daily tallies for COVID-19 cases and deaths were incorrect in the headlines of a story published online April 24, 2021.

Opinion: An item that originally appeared in the "Nolan Out Loud" newsletter regarding Ted Nugent and Kid Rock was based on information from a satirical website and is not true.

News: The current owner of Geraldine McKissick's former home in Detroit bought it from Wayne County during a tax auction. The seller was incorrect in a story published April 10, 2021.

News: Michigan State Police ran Robert Williams' photo through facial recognition software, and a Detroit Police official who was demoted after Williams' wrongful arrest was dropped from captain to lieutenant. The agency that used the software on the photo and the police official's past and present ranks were incorrect in a story published Tuesday, April 13.

March 2021

News: In a story published online March 27, the Wayne County Prosecutor's Office on Saturday said two Detroit parents were charged with two counts each of felony firearm in the nonfatal shooting of their 3-year-old son on March 9. The Prosecutor's Office on Sunday corrected the charging information to indicated they each were charged with one count of felony firearm.

News: In a story published March 24, state Rep. Abdullah Hammoud said the health care reform legislation put insurers, pharmaceutical companies and distributors on notice. The story incorrectly identified the lawmaker.

News: In a story published January 9, the Associated Press, based on information provided by a source, erroneously reported then-President Donald Trump pressed a lead Georgia elections investigator to “find the fraud” and said it would make the investigator a national hero. A recording of the call made public two months later revealed that Trump did not say either. 

News: Anthony Funderburg Jr. was arrested in a woman's shooting death the week after completing the terms of his parole. His parole violation was incorrect in a story published Monday, March 8.

Business: Construction of a 16-story mixed-use building at Gratiot, Brush and Macomb, called The Exchange​, is expected to begin within weeks and be completed within 15 months. The construction schedule was incorrect in a story published Thursday, March 4.

February 2021

News: Detroit's deputy finance chief Tanya Stoudemire wrote in a memo to council that proposed charter revisions would increase city spending by well over $800 million annually. The amount was incorrect in a Saturday, Feb. 27 story.

News: Marjorie Sorge, 2021 inductee to the Michigan Journalism Hall of Fame, was a former Detroit News reporter. She had been omitted from a reference to former News journalists among the inductees in a Friday, Feb. 20 story.

Dining: The founder of Portillo’s restaurants is Dick Portillo. His first name was incorrect in a Thursday, Feb. 18 story.

News: Karen McDonald defeated Jessica Cooper in the Oakland County prosecutor's race in the August 2020 primary. A story Tuesday, Feb. 16 cited the wrong election.

News: MDOT will fund $700 million of the $2 billion needed for the road plan from their own budget over the next four years. The wrong proportion of funds was reported in a Friday, Feb. 12 story.

News: Michigan Medicine is receiving about 4,000 doses of COVID-19 vaccine each week. Because of incorrect information supplied to The Detroit News, the number was incorrect in a Thursday, Feb. 11 story.

Business: Of the 14.1 million passengers who flew at the Detroit Metro Airport in 2020, 5.3 million — or 38% — flew in January and February 2020. A Monday, Feb. 8 story misstated how many passengers flew in January and February.

News: The Michigan Department of Natural Resources annually stocks salmon. A Friday, Feb. 5 story on commercial fishers misstated this information. 

Eats & Drinks: SugarBuzz vegan bakery's name was misspelled in a Thursday, Feb. 11 story on Paczki Day offerings in the area.

News: The suspect in a Flint shooting at a traffic light was misidentified in a Thursday, Feb. 4 story

News: A word was incorrect in a quotation by Macomb Community College professor Chris Gilliard in a Saturday, Feb. 6 story about privacy advocates who are concerned about police using doorbell cameras.

News: A suspect in a fatal Flint shooting was misidentified in a Thursday, Feb. 4 story

News: Virgil K. Smith is the son of and an adviser to retired Judge Virgil C. Smith. The younger Smith's name was incorrect in a Monday, Feb. 2 story about Virgil C. Smith's plans to run for Detroit City Council.


News: Detroit City Council approved spending $200,000 to defend against lawsuits, including a federal complaint filed against the city by Detroit Will Breathe. The city's response to the complaint and the purpose of the spending were incorrect in a Tuesday, Jan. 26 story

News: The last name of Martha MacFarlane-Faes, deputy state historic preservation officer, was misspelled in a Monday, January 26 story about the state's 2020 additions to the National Register of Historic Places.

Personal finance: The Associated Press – in an article supplied by the personal finance website NerdWallet – erroneously reported some requirements for direct contributions to a Roth IRA in a story published January 4, 2021. The ability to contribute ends at modified adjusted gross income of $140,000 for singles and $208,000 for married filing jointly, rather than starts to phase out at those amounts.

News: Gina Escurel is a teacher at Thurston High School in the South Redford School District. The name of the high school was incorrect in a Monday, January 11 story

Life + Home: A MI Dream Home in Orchard Lake Village is listed with KW Domain Luxury Realty. The listing agent was incorrect in a story published Friday, Jan. 1.

Entertainment: A new Eminem song and music video was incorrectly called "Fighter." The correct name of the song is "Higher." The story was published Friday, Jan. 22.

Autos: A recall affecting airbags in Ford Edge vehicles from the 2006-2012 model years. The model years was incorrectly published in a story published Thursday, Jan, 21.

View Comments