Corrections & clarifications

The Detroit News

The Detroit News promptly corrects factual errors or clarifies misleading information. Please let us know if you think we may have published incorrect or misleading information.

Call us at (800) 678-4115. Fax us at (313) 496-5400. Email us at Please indicate whether you're responding to content online or in the newspaper.

The following corrections and clarifications have been published in 2022:

July 2022

News: Legislation by a pair of Michigan lawmakers that would make it easier for military veterans to get care and benefits for illnesses tied to prolonged exposure to burn pits overseas passed the U.S. House 342-88 Wednesday with the support of all Michigan representatives except GOP Reps. Lisa McClain of Bruce Township and Bill Huizenga of Holland. The vote count and breakdown of lawmakers was incorrect in a story published Thursday, July 14.

June 2022

News: Two investigations of last summer’s flooding in Metro Detroit cost the Great Lakes Water Authority $2.75 million. The amount was incorrect in an earlier version of this story.

May 2022

News: Michael Papanek is an academic and behavioral support staff member at Robert Kerr Elementary School in Durand. His title was incorrect in a story Friday, May 13 on a lawsuit filed by the father of a child prevented from wearing a hat with an AR-15 depicted on it.

News: The population of Highland Park, according to the U.S. Census in 2020, is 9,000. That number was incorrect in a Sunday, May 16 story.

The first name of Anthony Davis, who composed “X: The Life and Times of Malcolm X,” was incorrect in a story posted Wednesday, May 11.

Calvin Theological Seminary professor John Rottman was not included in an earlier version of a story posted Tuesday, May 10.

Arts, Beats & Eats festival in Royal Oak will take place during Labor Day weekend. An earlier version had the wrong weekend, published Tuesday May 10. 

The Detroit Wayne County Port Authority's public dock cost $12 million to build. The cost was incorrect in a story published Tuesday, May 3.

April 2022

News: Andrew Romano is the student body president at Oakland University. His name was misspelled in an earlier version of a story posted Friday, April 15.

March 2022

News: Gov. Gretchen Whitmer signed a $4.7 billion supplemental spending bill Wednesday and is expected to sign legislation representing a smaller $140 million allotment of the spending plan in the coming week. An earlier version of a story Wednesday, March 30 incorrectly stated Whitmer signed both bills Wednesday.

News: Elena Dinverno, who had sued Rochester Community Schools over a dispute about remote learning and the district contacting the employers of district critics, was fired from her job at Blake's due to restructuring. The reason for her firing was not initially clear in a story Friday, March 11. Marty Blake is an owner of Blake’s Hard Cider. His first name was incorrect in the same story.

February 2022

News: Nicholas Somberg is the attorney for Joseph Morrison, one of the men accused in a 2020 plot to kidnap Gov. Gretchen Whitmer, and Sunita Doddamani is a Michigan assistant attorney general. Their names were incorrect in a story Feb. 28 on a hearing scheduled in the case. 

Homestyle: NFPA, National Fire Protection Association, creates standards for fire safety, and ASTM International is a standards developer that writes standards for a variety of industries. Their roles were misstated in a story on Feb. 17.

January 2022

Entertainment: The first Taste of Black Spirits event was held in Detroit. The location was incorrect in a Thursday, Feb. 10 story on Black-owned brands.

News: A Jan. 24 story on Oakland County directing funds toward Oxford shooting prosecution and counseling services was updated to clarify that the $3.2 million spending plan represents a portion of a $5 million allocation the board approved just after the shooting.

News: The Macomb County Regional Emergency Shelter Team provides shelter services for individuals experiencing homelessness at a motel in Fraser. The location of the hotel was incorrect in a story Wednesday, Jan. 12